Papan Tanda Dalam Keretapi [13 gambar]

Papan tanda merupakan suatu papan yang digunakan untuk meletakkan sesuatu isyarat atau arahan atau peringatan. Banyak betul ataunya! Kebanyakan papan tanda di Malaysia menggunakan grafik dan bahasa yang berkias. Seeloknya guna jugak bahasa yang akan menyentap jiwa sesiapa yang melihatnya. Baru la siapa makan cili dia yang terasa pedasnya haha Jom kita tengok papan tanda peringatan yang diletakkan dalam keretapi di jepun.

1. Jangan buat macam kat rumah pulak ok!

2. Lepastu keretapi pun berhenti, baru la comot mukanya.

3. Ni spesis cakap kuat dan menyembur-nyembur.

4. Yang ni paling banyak orang buat dalam keretapi. Cool katanya ehem

5. Ini kadang2 je. Waktu orang pergi dan balik kerja.

6. Ini terkecuali agaknya. Orang melancong takkan nak bawak beg galas pergi kelas je.

7. Melampau betul cara dia keringkan payung haha

8. Hehe ni puak2 yang tak kisahkan orang lain

9. Ini pun tak pernah jumpa kat Malaysia.

10. Best la duduk kat pintu. Senang nak keluar masuk.

11. Ini perkara biasa. Pentingkan diri.

12. Perkara biasa jugak ni haha

13. Selama guna keretapi, tak pernah lagi jumpa orang macamni. Kalau ada, memang teruk la.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.