Babun Mengganas Di Cape Town

Sekumpulan babun telah menjadi ancaman kepada penduduk di Cape Town, Afrika Selatan. Terdapat lebih kurang 500 ekor babun dari 16 kumpulan menyerang dan memasuki rumah penduduk. Penduduk tinggal dalam ketakutan kerana jumlahnya terlalu banyak. Mereka menjadikan senapang paintball dan pepper spray sebagai alat untuk lawan haiwan ni. Jika tingkap dibiarkan terbuka, memang habis kena selongkar la jawabnya. Dan bila jalan2 kat luar rumah, pun kena serang jugak dengan babun2 ni. Kumpulan babun ni menjadikan bandar ini sebagai tempat tinggal sebab tempat tinggal mereka terancam akibat pembangunan. Diorang terus hidup dengan kutip makanan dari tong sampah, selongkar rumah orang dan ambil makanan kat pasaraya. Kenapa tak dibunuh je babun2 tu?

1.

Tak boleh sebab ia akan menjadi satu kesalahan dan dikenakan tindakan undang2.

2.

3.

4.

5.

6.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.