Keburukan Internet

Dalam artikel ini, kami ingin kongsi 5 keburukan penggunaan internet. Maklumat yang ada ini boleh diguna untuk buat karangan dan perbahasan. Kepentingan internet terletak pada pengguna itu sendiri, samada ia lebih memberi kebaikan berbanding keburukan tak kira pelajar, pekerja atau sesiapa pun. Internet membuatkan hidup kita makin senang dan mudah, serta menjadi alat yang menghubungkan manusia dari serata dunia.
kebaikan-internet
Boleh Menyebabkan Ketagihan
Teruskan Membaca

Cara Menghilangkan Mengantuk

Dalam artikel ini, kami ingin kongsi beberapa tips dan cara untuk menghilangkan mengantuk ketika berada di kelas dan juga pejabat. Pada waktu pagi, sesetengah orang memang selalu menguap je sebab rasa mengantuk. Kalau malam tu, normal la jugak kan. Pelbagai sebab boleh jadi punca, antaranya tak cukup tidur dan juga tidur berlebihan. Macam2 petua dan ubat dikongsi untuk elak dari sering mengantuk. Kalau dah kat pejabat dan kelas asyik layu dan kuyu je, memang cari pasal. Silap2 kena marah dengan bos dan cikgu/pensyarah.

mengantuk

Jom baca 6 cara untuk hilangkan rasa mengantuk!

Sarapan dan Kerap Makan serta Minum
Teruskan Membaca

Bedah Kaki Demi Nak Pakai Kasut Tumit Tinggi

Sanggup jalani pembedahan semata-mata untuk kelihatan cantik ketika pakai kasut tumit tinggi atau heels! Inilah trend terkini di England. “Cinderella surgery” adalah pembedahan yang dilakukan oleh wanita yang kurang berkeyakinan ketika memakai heels.

Apa tujuan dan bagaimana proses pembedahan kosmetik ini?

1. Paulina Charlikowska
bedah-kaki-cinderella-surgery

Tujuan utama ialah untuk memudahkan wanita Teruskan Membaca

Chef Masak Sos BBQ Pakai Topeng Gas

Sos BBQ paling pedas di dunia! Muhammad Karim, 34 tahun, pengurus dan juga chef di restoran Bindi, di Lincolnshire England. Ketika berada di dapur dan memasak, dia pakai topeng gas dan sarung tangan tebal. Hidangan yang disediakan terlalu pedas memaksa dia pakai perlindungan ini untuk elak dia pengsan ketika memasak! Menu diberi nama “Atomic KickAss” chicken drumstick membuatkan sesiapa yang makan merah muka. Jika tak pakai topeng dan sarung tangan, Karim akan hidu bau pedas dan tangan jadi pedih sekiranya terkena sos ini. Ukuran skala pedas Atomic KickAss ialah 13 juta Scoville, 3 kali ganda lebih dahsyat dari pepper spray polis.

1.
atomic-kickass

Menu direka khas oleh pengurus berasal dari Teruskan Membaca